Progressiv muskelavslappning [Elektronisk resurs] : med binaurala frekvenser och isokroniska toner 2

164862
Progressiv muskelavslappning [Elektronisk resurs] : med binaurala frekvenser och isokroniska toner 2
Progressiv muskelavslappning [Elektronisk resurs] : med binaurala frekvenser och isokroniska toner 2
Av: Påhlsson, Sophe
Utgivningsår: 2020
Språk: Svenska
Medietyp: E-ljudbok
Förlag: Plotline Books
ISBN: 978-91-985036-6-1
Anmärkning:
E-ljudbok (strömmande)
Omfång: 23 min.
Innehållsbeskrivning
Progressiv muskelavslappning 2 är en lätt avslappningsövning särskilt anpassad för dig som vill kunna göra samma övning om och om igen utan att tröttna på den. Den innehåller därför inte någon annan information än konkreta instruktioner för övningen. Spänn musklerna i en muskelgrupp och slappna av. Spänn musklerna i en annan muskelgrupp och slappna av. När du arbetat dig igenom hela kroppen kan du vila en stund. Det är grundupplägget i en progressiv muskelavslappningsövning. Övningen är lätt att lära sig och går att anpassa efter sina egna behov och sin egna smak. I Progressiv muskelavslappning 2 arbetar du med båda sidor av kroppen samtidigt, t.ex. spänner du båda benen samtidigt istället för höger och vänster. Just den här utgåvan är 20 minuter lång och innehåller hjärnvågsstimulerande bakgrundsmusik med binaurala frekvenser och isokroniska toner. Känner du inte till vad detta är rekommenderas originalutgåvan av Progressiv muskelavslappning 2 eller Progressiv muskelavslappning: Längre utgåva Tekniken arbetades fram på 1920-talet av Dr Edmund Jacobsson. I hans version arbetade man med samma muskel/muskelgrupp flera gånger. Man började med att spänna musklerna ganska mycket, och sedan slappna av. Man spände musklerna igen men inte lika hårt, och så minskade man spänningen successivt. Idag är progressiv muskelavslappning är en välkänd avslappningsteknik som används flitigt inom den inom den offentliga vården i Sverige. Forskning har visat att progressiva muskelavslappningsövningar ger positiva resultat vid bl.a. stress och ångest. Idag förkortas övningen snarare än att den används helt enligt Dr. Jacobssons mall. Tips: Ha tålamod med dig själv och övningen. Har du inte så mycket erfarenhet av att arbeta med skillnaden av spända och avslappnade muskler eller om du är mycket stel och spänd, kan det vara så att det kan vara svårt i början att få musklerna att slappna av helt. Det kommer med tid

Andra titlar av samma författare

Liknande titlar

164533
Av: Påhlsson, Sophia
165014
Av: Påhlsson, Sophie
164946
Av: Påhlsson, Sophie
164948
Av: Påhlsson, Sophie
166643
Av: Sophie Grace Meditationer
166644
Av: Sophie Grace Meditationer
164562
194814
Av: Lundberg, Zandra
194367
Av: Lundberg, Zandra
193936
Av: Lefterow, Annette
168718
Av: Johansson, Eva
168719
Av: Johansson, Eva
170610
Av: Molander, Lina
172120
Av: Natthiko Lindeblad, Björn
174155
Av: Molander, Lina
174156
Av: Molander, Lina
156044
Av: Johansson, Eva
156331
Av: Johansson, Eva
155795
Av: Lindblom, Helena

Språk

Mer om titeln

Loading...