Den lättaste avslappningsövningen någonsin [Elektronisk resurs] [Elektronisk resurs] : hjärnvågsstimulerande version

169428
Den lättaste avslappningsövningen någonsin [Elektronisk resurs] [Elektronisk resurs] : hjärnvågsstimulerande version
Den lättaste avslappningsövningen någonsin [Elektronisk resurs] [Elektronisk resurs] : hjärnvågsstimulerande version
Av: Sophie Grace Meditationer
Utgivningsår: 2020
Språk: Svenska
Medietyp: E-ljudbok
Förlag: Plotline Books
ISBN: 978-91-985038-4-5
Anmärkning:
E-ljudbok (strömmande)
Omfång: 17 min.
Innehållsbeskrivning
I Den lättaste avslappningsövningen någonsin har den korta avslappningsövning som inleder den guidade meditationen Rosenträdgården fått bli huvudmomentet och bilda en egen avslappningsövning som passar alla, både nybörjare och vana. Den här versionen innehåller hjärnvågsstimulerande frekvenser i form av binaural rytm och isokroniska toner. För binaural rytm krävs hörlurar och att rätt hörlur sitter över/i rätt öra. Detta krävs inte för isokroniska toner. Om du är under 18 år eller inte vill använda meditationer med hjärnvågstimulerande frekvenser rekommenderas originalutgåvan som är helt fri från detta. Övningen inleds med att du först får känna in känslan av din andning. Därefter får du hjälp att slappna av först i benen, sedan i höfterna, därefter i magen bröstet och ryggen, följt av dina händer och armar, därefter i nacken och halsen, och till sist i dina ansiktsmuskler. När du har slappnat av i kroppen ges du sedan 10 minuter där du bara kan vila. Den lättaste avslappningsövningen någonsin har många användningsområden. Du kan använda den på lunchrasten eller efter jobbet eller skolan för att varva ner och ladda om. Eftersom alla former av avslappning/meditation är bra för stress och så vidare så kan övningen användas även för detta ändamål.* Utöver att känna in känslan av dina andetag, vilket görs för att få kontakt med din kropp och hjälpa dig slappna av, är övningen helt kravlös; inte någon gång under hela avslappningsövningen kommer du att bli ombedd att fokusera eller koncentrera dig på någonting. Du behöver inte heller engagera dig i att slappna av i dina muskler då du blir informerad om att de slappnar av istället för att bli ombedd att slappna av i dem. *Övningen ersätter dock inte medicinsk vård och ska betraktas som underhållning, inte medicinsk behandling. Tips! Ha tålamod med dig själv och övningen och ge inte upp om det är nytt för dig med meditation och

Andra titlar av samma författare

164721
Av: Sophie Grace Meditationer
166644
Av: Sophie Grace Meditationer
166643
Av: Sophie Grace Meditationer
169598
Av: Sophie Grace Meditationer
172043
Av: Sophie Grace Meditationer
164562
164947
Av: Påhlsson, Sophie
165015
Av: Påhlsson, Sophie
164948
Av: Påhlsson, Sophie
165207
165210
Av: Påhlsson, Sophie
165211
165014
Av: Påhlsson, Sophie
165013
Av: Påhlsson, Sophie
164946
Av: Påhlsson, Sophie
164533
Av: Påhlsson, Sophia

Liknande titlar

169598
Av: Sophie Grace Meditationer
170611
Av: Molander, Lina
170614
Av: Molander, Lina
170613
Av: Molander, Lina
172043
Av: Sophie Grace Meditationer
172129
Av: Persson, Janne
153155
Av: Senges, Johanna
173513
Av: Lindeblad, Björn Natthiko
173514
Av: Lindeblad, Björn Natthiko
171025
Av: Ståhl, Henrik
171024
Av: Ståhl, Henrik
153997
Av: Broe, Rasmus
153998
Av: Broe, Rasmus
190429
Av: Hamori, Katrine
190838
Av: Hamori, Katrine
190865
Av: Lefterow, Annette
191029
Av: Hamori, Katrine
189486
Av: Lefterow, Annette
190494
Av: Lefterow, Annette

Språk

Mer om titeln

Loading...